söndag 26 oktober 2008

Tribes av Seth Godin

Dagens TV-avsnitt är en ljudfil och en presentation. Precis som barnböckerna med pip så måste du själv bläddra med, enda problemet är att det inte är något pip. Seth Godin presenterar idéerna i sin nya bok Tribes.

Presentationen är på drygt 200 bilder och en del är värda att stanna upp och titta mer på. Ljudet är en mp3a som finns här (taget från MarketingOverCoffee) och den funkar även utan bilder.

En bloggskeptisk kompis frågade mig häromdagen varför jag har en blogg egentligen. Det här föredraget är en del av svaret. Den här bloggen är ett sätt att hitta eller skapa en tribe, en fraktion med några få utvalda som gillar det jag skriver och som jag gillar tillbaka.

Det finns några andra anledningar till att jag har bloggen, men de kan jag återkomma till.

Inga kommentarer: