torsdag 2 oktober 2008

Godkänd reklam

En kund till oss har en rätt smart funktion i sina e-mail. På den centrala servern läggs det automatiskt till en banner längst ner i mejlet, en direkt kanal till alla som kommunicerar med företaget där reklam för produktnyheter kan dra trafik till den centrala webbplatsen. Jag har själv klickat på bannern flera gånger.

Till skillnad från mycket annan reklam lägger jag märke till budskapet eftersom den finns i rätt sammanhang. Jag bryr mig om den som skriver mejlet och utan att tänka på det bryr jag mig också om alla associerade budskap. Det här gör att kunden skapar en marknadsföringskanal som nyttjar mejlet som mer än en distributionskanal. Reklambudskapet får kredd av att sammankopplas med avsändaren och skapar på det sättet ett rak kommunikation med en personer som omedvetet bryr sig.

Inga kommentarer: