fredag 10 oktober 2008

Klippning

Förra veckan var jag hos frisören. Det är sällan jag är så snygg som när jag går därifrån och om man nån gång skulle gå till en fotograf så är det ju precis då som man borde passa på.

Då slog mig tanken, tänk om man kunde fotografera sig direkt hos frisören? I ena hörnet av salongen stod en klassisk fotoautomat, utrustad med en digital kamera, rätt ljussättning och direkt publicering på internet.

På var och vart annat sjukhus kan man söka efter webbisar, ett suddigt kort på nyfödda bäbisar. Jag är helt övertygad om att det drar mycket trafik till diverse landstings hemsidor. Frisören kan ta konceptet och göra det till en prefekt reklamkanal.

Såhärva; jag tar kortet, fyller i vad jag heter och katshing så finns det en ypperlig bild på frisörens hemsida. Länkar jag direkt blir det trafik till hemsidan, klipper jag in det på bloggen eller nåt socialt nätverk så kommer jag förmodligen att skriva var jag klippt mig (eftersom man är förvånansvärt lojal mot sin barberare och förmodligen nöjd med resultatet).

Mattias, som klippte mig och äger salongen, tyckte väl inte att idén var lika bra som jag tyckte. Han var mer inne på att hyra in en fotograf en dag i veckan och att alla som klippte sig den dagen fotograferades. Det blir det förstås samma sak och flera snäpp proffsigare, men enkelheten försvinner och kostnaden blir rörlig istället för en engångsinvestering på 10-15 kkr.

Notera: Bilden ovan togs inte efter ett besök hos frisören.

Inga kommentarer: