lördag 2 augusti 2008

Att ta hela risken

Jag har funderat på att börja prenumerera på Kontentan, men jag tycker det är för dyrt. Ville egentligen bara ha deras mp3or, men att betala över 5000 kr för drygt 10-15 inspelningar a 40 minuter kändes inte helt bra.

Googlade lite efter något liknande och hittade BizSum. För en tiondel av kostnaden får jag ungefär det samma; lite sämre (-), mycket mera (+), på engelska (+) och plus det en bra lektion i hur man säljer utan risk. Så här:

Det var helt gratis att prova i 30 dagar. Under den här tiden fick jag mejl var tredje dag med exempel på boksammanfattningar och under två dagar fick jag full access till hela arkivet. Jag kände mig ganska säker på vad jag gav mig in på när jag betalade $80 för ett års prenumeration. Skulle jag inte känna mig nöjd så var det 100 % pengarna tillbaka.

Det är många som tror att pengarna tillbaka är till för kundens bästa, men det är precis tvärt om. Det är de två första dagarna efter köp som man funderar på om man gjorde rätt. Sen vänjer man sig. Så länge man vet att man KAN ångra sig så finns det inte ett uns av ånger och när det gått 10 dagar, 30 dagar eller 3 månader så har man vant sig, oavsett om det man köpte egentligen levde upp till förväntningarna.

Ju längre ångertid man har, desto mindre risk tar den som säljer att man lämnar tillbaka. Det är därför det är 3 månaders ångerrätt på IKEA.

Inga kommentarer: