tisdag 6 januari 2009

Matbloggar

Det är inte bara jag som googlar när det är dags att laga mat. Häromdagen skulle jag laga högrev och en snabb sökning på google och ett antal klick senare så visste jag hur och vad jag skulle laga.

Jag är tydligen inte ensam om att söka recept med google. Det finns några bra receptsajter som Ica och Arla, men man missar bredden om man går in på dessa sajter. Dessutom så tenderar den senare (Arla) att göra lite väl mycket reklam för prefab-såser som jag personligen tycker är en styggelse.

Matbloggen går vissa dagar om den här sidan vad gäller antal besök och de flesta hittar dit via Google. Framförallt är det saffransglassen med hallonsås som är populär.

När man googlar på mat så springer man på en del trevliga bloggar. En inspirerande svensk sida är Gott på riktigt och därifrån hittade jag på något sätt till den trevligt nördiga sidan Kamikaze cockery. Inkluderar deras snabbkurs i sous-vide (tillagning av kött medelst vatten och plastpåse) som är rätt rolig.



 

Inga kommentarer: