tisdag 20 januari 2009

Elöverkänsliga är humorlösa personer som tycker att lidande är en form av njutning

så sa Täppas i Ring P1 och enligt JK så är det inget brott mot yttrandefrihetslagen :)

"Men vadå, det är ju så", kommenterade JK skadeglatt efter ca 15 
minuters utredning.

Hur hade han agerat om han varit elöverkänslig? Finns det en annan 
instans som kan ta de fall där han är jävig?

Kan jag publicera påståendet: "JK är en humorlös person som tycker 
att lidande är en form av njutning." utan risk nu? Eller är det 
skillnad på folk och folk (det vet vi ju redan att det är)?

Så många frågor ... och jag väntar på svar ...

2 kommentarer:

Magnus Fasth sa...

Tackar Johan på Udden för bidraget till den här posten.

Magnus Fasth sa...

I samband med att jag skrev det här så skickade jag en fråga till JK:

"Hej, vi diskuterade kring fikabordet om det är ok att publicera att "JK är en humorlös person som tycker lidande är en form av njutning" ? Tacksam för ett kort svar. /M."

Idag fick jag svar från Göran:

"Hej

Svaret på Din fråga är att det är helt OK.

Hälsningar
Göran Lambertz


(dnr 634-09-29)"