tisdag 9 december 2008

Komma in från sidan

När jag presenterar vår fantastiska produkt för att effektivisera försäljningen så börjar jag numera i en helt ny ände. Barry Schwartz har skrivit en bok som handlar om nackdelar med många val. Eftersom vår produkt arbetar med många val så kändes det initialt som det han sa gick tvärt emot det koncept vi säljer. Det är den här kontrasten som gör inledningen så bra.

Det är inte helt ovanligt att vi pratar inför personer som har ganska bra koll på vad vi göra och varför. Då blir det en väldig uppförsbacke i presentationen om jag börjar med att presentera självklarheter. Överraskningen fungerar som en perfekt brygga över till det jag vill sälja.

Det här fungerar förstås inte i alla situationer, men just när jag presenterar de tekniska insikterna så är det en klockren inledning.

Inga kommentarer: