torsdag 27 november 2008

Nu är det tydligen ute att blogga

men vem bryr sig? Jag skriver inte riktigt om saker som allt för många bryr sig allt för mycket om, men det gör att jag får bättre koll på mina egna tankar. Saker som jag skrivit om är lätt att plocka upp, tillexempel i spontana infall när jag presenterar vårt fantastiska koncept för förbättrad försäljning. Det är känns bra.

Alla populära bloggar skrivs numera av flera personer. Seth Godin skriver mer om det här.
Om du vill dra mycket trafik så ska många skriva och det ska uppdateras ofta. Än har jag inte sett så många exempel på det i Sverige, men Lilla Gumman skrivs av flera, Dan.se skrivs huvudsakligen av Dan själv, men många notiser skrivs av läsarna.

Kommer lyckan7 att försöka bli en kollektiv blogg?

Nja, det är nog inte så troligt - men om exempelvis Johan på Udden ville skriva ett gästinlägg så är han naturligtvis välkommen. 

Jag skulle tro att det huvudsakligen kommer att vara mina mer eller mindre genomtänkta tankar som kommer att dominera, även om jag förstår hur otrendig jag är.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är smickrad och glad för inbjudan, hoppas att jag kan bidra på något sätt.