onsdag 19 november 2008

ICAs egna varor

Det är någon månad sedan ICA officiellt lanserade mina personliga rabatter. Baserat på ICAs egna undersökningar så var det väldigt väldigt många som ville ha rabatter på varorna de köpte ofta.

ICA satsar hårt och ger mig 20 % rabatt på en del saker som jag köper ofta. Lite obehagligt, men smålänningen i mig tycker ändå att det är ok med rabatter – speciellt om jag slipper ta med kuponger.

Men nu senast så blev det andra bud. I utskicket från Icander så var det bara NÄSTAN det jag köper. Istället för Zetas pesto var det Icanders och istället för Felix dressing var det, jovisst, Icanders.

Som första blogg kan jag avslöja nästa steg, hela grejen är ju så fantastiskt uppenbar:

Nästa månad (eller om de väljer att vänta lite till) så är det helt plötsligt något nytt multilateralt företag som erbjuder ett alternativ till Icander. Skulle inte förvåna mig om de varor där jag av egen fri vilja väljer Icanders egna varumärke helt plötsligt blir det rabatterade alternativet.

Icander är nämligen mån om att det ska stå många varianter av varumärken i hyllan. Det har nämligen visat sig att ökad valfrihet gynnar de egna varumärkena. Så paradoxalt nog är det så att ju mera sorter från Zeta och olivojlekungen du hittar i hyllan, desto troligare är det att du väljer ICA. Iallafall de veckor du inte har rabatt.

Inga kommentarer: