För några veckor sedan hände det något roligt som var lite märkligt. En av mina favoritartister fick en grammis. Enligt det gamla systemet med jury hade hon kommit tvåa eller trea, men när allmänhetens röster räknats in så blev det en klar seger. Så här gick det till:
Artisten släpper under hösten en låt för gratis nedladdning på sin sajt och i samband med det kan du registrera dig för nyhetsbrevet.
Strax innan det var dags för röstsammanräkning skickas det ut uppmaningar att rösta på artisten.
Väldigt många följde uppmaningen och hon vann en grammis (för att vara helt korrekt så vann hon två grammisar).
Det här visar vilken bra reklambärare musiken är. Den fria nedladdningen drar musik till sajten och ger artisten tillstånd att skicka välkommen riktad reklam. Reklam som bevisligen fungerar.
torsdag 12 februari 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar